Sider

26.10.12

A little (more) music - Tina Dico

Ligenu står jeg til koncert med Tina Dickow - og nyder det! Jeg har næsten alle dage været glad for Tina Dickow. Der er noget over hendes måde at fortælle historier på, som tiltaler mig og noget ved hendes guitarspil, som fanger mig ind. Her er nogle af mine yndlings Dickow-sange. Og tro mig: Det var ikke nemt at vælge.

Right now I'm at a Tina Dico concert - and enjoying it! I've almost always been a fan of Tina Dico. There's something about her way of telling stories and something about her guitarplaying that draws me in. Here's some of my favourite Dico-songs. Believe me; it wasn't easy to choose!

Denne sang har altid fået mig til at slappe af, når jeg stressede og til at tage lidt lettere på tingene, når det hele var mørkt og tungt.

This song always makes me relax when I'm stressed and it makes me see the bright side, when everything seems dark and heavy.

Denne sang var soundtracket til begge mine ungdomsudvekslinger i Rusland og én i Estland. Den betyder virkelig meget for mig. Hvis jeg kunne finde ud af det, så havde jeg vist jer en video, hvor jeg synger den i stedet. Men der er nu intet galt med Tinas egen version - den mangler bare lidt russiske kulisser.

This song was the soundtrack to my youth exchanges in Russia and Estonia and it means so much to me. If I knew how to do it I would show you a video of me singing it instead. Not that anything is wrong with Tina's own version - there's just a lack of Russian backdrops. 

Denne sang er bare så fin. Ja.

This song is just really beautiful. It makes me think of Iceland - even though I've never been there.

Jeg har smidt denne sang op før. Men den er simpelthen bare så dejlig, synes jeg. Og den får mig til at danse hver eneste dag!

I've posted this song before, but I just really like it. It makes me dance every single day!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...