Sider

24.6.13

POD: Style Icon



Hej søde mennesker! Så er juni næsten ovre, det er den sidste mandag i måneden og det betyder som så mange gange før, at det er tid til Plussize Outfit Day. I denne måned er emnet Stilikoner og da jeg hørte emnet, var jeg næsten med det samme sikker på, hvad jeg ville gøre med temaet - jeg havde tre ideer og i stedet for at vælge fra, brugte jeg dem allesammen! Så her er en lille gennemgang af tre store inspirationskilder for mig!

Hi there! June is almost over and it's the last monday of the month which means, as so many times before, that it's time for the Plus Size Outfit Day. The theme of the month is Style Icons and when I heard of the theme I almost knew right away what to do. I had three ideas and instead of picking just one I did all three! So here's a small talk (well, I'm sure it'll be quite long... hmm...) about three of my big inspirations! 

Før jeg startede min egen blog kan jeg huske en aften, hvor jeg var afsindigt frustreret over, at der fandtes SÅ mange modeblogs, men at jeg ikke kunne finde nogen, som henvendte sig til piger som mig. Jeg var træt af at føle mig uinspireret modemæssigt, jeg var træt af at klæde mig i tøj, som jeg havde alene fordi jeg kunne passe det og jeg var træt af at føle mig mindre værd. Og jeg tænkte, at der da måtte være steder at finde, som kunne hjælpe med den slags! Så jeg gik på jagt på internettet. Og så fandt jeg Sticky Sweet Danish. 

Jeg kan huske, at jeg brugte resten af aftenen på at klikke hendes blog igennem og jeg følte det som en kæmpemæssig lettelse at se en, som man kunne relatere til. Jeg kan huske, at jeg var vanvittigt imponeret over hendes stil (og hendes smukke røde hår!) og jeg skrev en mail til hende samme aften, hvor jeg takkede hende for en dejlig oplevelse. Kort efter det købte forelskede jeg mig i et outfit hun havde på (se indlægget her) - og det outfit har jeg stadig og det var jo perfekt til månedens tema. selvom nederdelet er for stort til mig. Sidenhen har hun været sød at hjælpe mig med interviews til opgaver på mit studie og er stadig en kæmpe inspirationskilde for mig. 

I remember one night before I started this blog. I was so frustrated about the fact that there are SO many fashion blogs out there and that I hadn't found one that was directed at girls like me yet. I was tired of being uninspired fashion wise, I was tired of wearing close just because they were big enough and I was tired of feeling like I was worht less because of my size. And I thought that there had to be somewhere that could be a helping hand with all of that! So I went on a internet hunt. And I stumbled across Sticky Sweet Danish. 

I also remember spending the rest of that night clicking through her blog and I felt a huge relieve to see someone I could relate to on my screen. I remember I was impressed about here style (and her beautiful red hair!) and I wrote her a mail that same night thanking her for a lovely experience. Shortly after I fell in love with one of her outfits and bought it (see her post here) - I still have it, and even though the skirt it too big for me, it was perfect for this theme! Since then Rikke has been nice enough to help me with interviews for a paper for school and she's still a huge inspiration for me. 





Det gode ved at finde en blog, som passer til en er, at den ene blog ofte leder til flere! Der gik ikke længe før jeg opdagede skønne Gabi. Hun har en vidunderlig stil og jeg kan særligt huske, at jeg var ved at falde ned af stolen, da jeg så at hun havde en bikini. Hele mit liv har jeg været overbevist om at tykke piger i bikinier var grimt at se på - det er jo det, samfundet fortæller os, ikke? Og så så jeg hende og hendes indlæg Every Body is a Bikini Body og senere endnu Fatkini 2012 og tænkte ved mig selv, at hun jo på ingen måde ser grim ud. Jeg syntes hun var sej og modig og pissesmuk! Og uden hende, havde jeg nok aldrig fået selvtilliden til at gøre det her: 

The good thing about discovering one blog it that it often leads to more like it! And it didn't take long for me to discover beautiful Gabi. She has a wonderful style and I remember almost falling of my chair when I found out she was wearing bikinis! All my life I was sure that thick girls in bikinis was an ugly sight - I mean.. that's what society tells us, right? And then I saw her and her posts Every Body is a Bikini Body and later Fatkini 2012 and I though to myself that she's not ugly AT ALL! I thought she was cool and brave and f**king beautiful! And without her, I don't think I would've ever had the confidence to do this: 


Adele:
Sidst men ikke mindst kommer Adele. Hun er simpelthen så smuk og talentfuld og det er skønt at se en kvinde, som står ved den hun er, selvom nogle mener at hun er for tyk til dit og dat. Hun repræsenterer en stor del af verdens kvinder og hun gør det godt! Mere er der vist ikke at sige om det. 

Last but not least we have Adele. She's beautiful and talented and I love seeing a woman who's not afraid of being who she is, even though some say she's to big to do this and that. She's representing a big part of the women of the world and she's doing a lovely job. I don't think there's more to say about that. 






Hvem er dine stil ikoner?
Who are your style icons?

Glem ikke at tjekke de andre smukke piger ud her:
Don't forget to check out the rest of the lovely ladies here:

5 kommentarer:

  1. Anonym24.6.13

    I was really enjoying the story of your first experience with plus size blogs, as I had pretty similiar feelings when I discovered those bold, stylish ladies on the internet! I think this is what makes the plus size blogging community so special and prescious. Thanks for the story and those beautiful pictures!

    SvarSlet
  2. I guess Gabi can be very proud, that you picked up her as stilicon. And I love the Adele style - you catched up her eyes perfectly.

    SvarSlet
  3. I liked this idea a lot, actually! My own icons are a bit varied: Rebecca of The Clothes Horse, Maria of Lost in a Spotless Mind, and Dani of DIY Fatshion come to mind, I think.

    SvarSlet
  4. beautiful! you look great ♥

    SvarSlet
  5. Dear lord, you look amazing, in all three outfits!
    I love the effort you out in your post and how much you tell us about your influence from these ladies.
    Awesome! :)

    And thank you for your lovely comment, you're such a sweet girl. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...