Sider

28.2.14

13 weddings (mostly something blue)

I går spurgte en læser om ikke jeg kunne lave et indlæg med lidt inspiration til kjoler, som ville egne sig til et bryllup. Altså på gæstemåden. Hun skal nemlig til sin søsters bryllup om et par måneder - og hun er sikkert ikke den eneste, der skal afsted til den slags fest. Jeg er virkelig ikke ekspert i bryllupper, men jeg endte alligevel med at bruge min aften på at kigge på pæne kjoler, som jeg ville overveje at tage på, hvis jeg skulle til et bryllup i løbet af foråret. Det skal jeg ikke. Men man kan vel godt drømme. 

I virkeligheden synes jeg godt at bryllupper er svære, for skal man gå all in på galla, må man godt troppe op i sort eller hvidt, hvor lang skal kjolen være? Det kommer jo an på så meget og måske især bruden, så mit råd er nok, hvis man er i tvivl, lige at spørge til hendes forventninger. Hvis hun altså har nogen. Personligt, hvis jeg skal være brud en dag (jeg har aldrig været typen der drømte om bryllupper), ville jeg være ligeglad - bare jeg fik lov til at nyde dagen sammen med dem jeg elsker. 

Nå men! Hvis jeg skulle til bryllup indenfor de næste par måneder, så ville jeg...... med al sandsynlighed tage en lang, blå kjole på. I hvert fald en blå kjole. De røde kjoler nederst har jeg taget med for at understrege, at jeg ikke lever i et klædeskabsdiktatur, hvor alting skal være blåt. Jeg synes også de røde nuancer er pæne og søde, men jeg ville helt sikkert selv vælge en af de blå. Eller den blomstrede fra Asos Curve.

Nu håber jeg så bare, at Maibritt også kan lide lange, og blå, kjoler. Ellers kan hun vist ikke bruge dette inspirationsindlæg til ret meget. 

English:
Yesterday one of my readers asked me if I could do a post with some inspiration for dresses to wear at a wedding. As a guest, I might add. She's going to her sister's wedding in a few months - and since, I guess, she's not the only one going to parties like that I though; why not? I'm really not an expert when it comes to attending weddings, but I ended up spending my evening considering what I wanted to wear if I was going to a Spring wedding. I'm not. But a girl can always dream, right?

To be honest I find weddings hard. I'm never sure if you're supposed to go all in on galla dresses, if you can wear black or white or how long the dress is supposed to be. It all depends on to many things - and especially the bride, I guess. So my advice would be to ask her about her expectations if you're in doubt. If I were the bride (I don't really know, since I never dreamed about my wedding) I would hardly care - I just want the people I love to be there. 

BUT if I was going to a wedding this Spring I would wear..... Obviously (just take a look at the pictures) something long and something blue. I picked out the red shades to proof that I'm not living in a blue dress dictatorship.... I like the red shades, but I'm 100% sure that I would choose a blue one. Or the one from Asos Curve with the flower print. 

I just hope that Maibritt likes long and blue dresses. If she doesn't then I guess this is not much of an inspiration... 

1, 2, 3: Evans /Scarlett & Jo / 4: Asos Curve

1: Asos Curve / 2: Junarose (also available at Asos) 3: Asos Curve 4+5: Dorothy Perkins

1: Junarose / 2: Dorothy Perkins / 3: Evans / 4: Asos Curve

Skal du til bryllup? Har du set andre smukke kjoler, som Majbritt måske kan tage på?

Are you going to a wedding soon? Did you see a beautiful dress Majbritt could wear?

3 kommentarer:

  1. Ej hvor er det fint! :D tusind tak Malene :) jeg er vild med de blå kjoler - de er voldsomt fine og jeg skal helt sikkert have kigget videre på alle kjolerne. Sikke et svært valg at skulle tage nu jo :p

    Igen mange tak :)

    // maibritt

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt! :) Det er godt nok heldigt, at du kan lide blå ;)

      Slet
  2. Jeg stemmer på de to med guld på skuldrene - både den blå og den røde, da guldet givet visuel balance til talje og hofter. Superflotte kjoler du har fundet!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...