Sider

5.3.14

OOTD: Beautiful woman


De sidste par dage har jeg tænkt en helt masse på min farmor. Hun var en helt fantastisk kvinde, smuk helt indefra og ud. Hun brugte altid en masse tid på at prøve på at overbevise mig om, at jeg var helt okay, som jeg var. Jeg var en del yngre end nu og jeg troede vist ikke altid på hende, men hun troede på mig og det er jeg virkelig glad for. 

Hun var fuld af kærlighed, gavmildhed, gode historier og farver. Kjolen her minder mig altid om hende, for jeg husker hende altid i farvestrålende, også gerne blomstrede, kjoler. De var dog altid en del længere end den her. I går var det otte år siden hun døde og jeg tænkte på hende det meste af dagen. I dag tog jeg den her kjole på og mit gamle armbånd fra Pandora med frø-charm, fordi dét om noget minder mig om hende. Hun havde huset fuld af frøer i alle mulige afskygninger. Altså ikke levende frøer, vel, det ville være mærkeligt. Frøer af chokolade, frøer lavet af sten, træ eller plastisk. Tegnede frøer, oftest tegnet af hendes børnebørn. 

Når jeg ser billeder af hende som ung, begynder det at gå op for mig, at jeg ligner hende lidt. Om ikke andet har jeg tyvstjålet hendes kropsbygning og af og til har jeg "hendes" nervesammentrækning ved øjet. Når det sker, kan jeg ikke lade være med at smile og tænke på hende. Hver gang jeg ser tulipaner føles det som om hun smiler til mig fra hver eneste blomst. 

Hun var virkelig en dejlig og smuk kvinde og hun måtte godt være blevet her længere end hun gjorde. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at takke hende for, at have hjulpet mig til at tro på, at jeg er okay som jeg er. 

English:
The last couple of days I've been thinking of my grandmother (my fathers mother) a lot. She was an amazing woman, beautiful inside out. She always took her time to try to convince me that I was just fine the way I was. I was younger then and I don't think I always believed her. But she always believed in me and I'm grateful for that. 

She was always so full of love,generosity, good stories and colour. This dress always reminded me of her, 'cause as I remember her she was always wearing colourful dresses, often with flowerprint too. They were always longer than this, though. She died eight years ago yesterday and she was on my mind almost all day. Today I wore this dress and an old bracelet from Pandora with a frog charm, because frogs never ever fail to remind me of her. Her house was full of different kinds of frogs. Well, not live frogs, that would be weird. Frogs made of chocolate. Frogs made of stone or tree or plastic. Or drawings of frogs made by her grandchildren.

When I see pictures of her from when she was young I'm starting to realize that I look a bit like her. If nothing else I "stole" her body type. Sometimes I have "her" eye twitch and when I do I can't help but to smile and think of her. Everytime I see tulips it feels like she's smiling at me from every single flower. 

She really was a wonderful and beautiful woman and I would have liked it if she could have stayed a little longer. I for one would love to thank her for helping me believe that I'm just fine the way I am. 




Dress - Zhenzi / Blazer - Nanna XL / Shoes - Ecco



Har I også sådan nogle personer I jeres liv? Hvem?
Do you have persons like that in your life too? Who?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...