Sider

21.7.15

OOTD: Make "every day" work


Hvis der er noget jeg har lært af at få et lille liv ind i mit liv, så er det, at hverdagen skal være nem og at den skal fungere. Jeg forstår pludselig pointen med madplaner og pasta med kødsovs fuldstændig. Jeg forstår også basistøj - det skal være nemt at smide over hovedet og stadig se godt ud. Jeg forstår også mascara og kun mascara. Og så forstår jeg vigtigheden af en god frisure, som bare virker. 

Man har ikke altid tid til at bruge oceaner af tid på et eller andet. Mit tøj er tit, som I ser her på billedet. Jeans og en t-shirt eller et basis-nederdel med en t-shirt smidt henover. Det virker bare og det er nemt og hurtigt, men det behøver jo ikke blive kedeligt af den grund. Det gælder om detaljerne og i stedet for en helt sort t-shirt er denne t-shirt med gennemsigtige striber jo helt genial og giver lidt spil til et ellers meget nede på jorden-outfit. Både t-shirts og shorts er for øvrigt fra Zizzi. 

På billederne her er jeg lige blevet klippet - igen. Det er ikke mange uger siden at jeg var forbi frisøren for at få klippet min hestehale af til fordel for den velkendte page, som jeg er så glad for. Forskellen var bare, at min faste frisør er blevet for-altid-sygemeldt, så jeg måtte forbi en ny frisør. Eller... Jeg er blevet klippet ved hende før og jeg ved, at hun er dygtig (ellers ville hele min kærestes familie vel ikke blive klippet hos hende, vel?), men hun har jo ikke haft en chance for at kende mit hår så godt, som min gamle frisør. Og mit hår er mildest talt besværligt. Det er tykt, så man skulle tro det var løgn og det skal nok selv bestemme hvad det (ikke) vil. 

Og det ville i hvert fald ikke passe sig ind i den frisure, som vi var blevet enige om at prøve, så det var nærmest umuligt for mig at have med at gøre uanset hvor lang tid jeg brugte på at sætte det. Og ved I så hvad? Selvom der var gået flere uger, da min kæreste blev klippet hos hende og han fortalte hende, at det vist ikke helt fungerede, så lovede hun at lave det om, hvis bare jeg bestilte en tid. Og det gjorde jeg så - det var godt nok med lidt ondt i maven at jeg gik derind, for jeg kan ikke så godt lide at klage, men det var det hele værd! Hun fik styr på hvirvlerne og nu er jeg SÅ glad for mit hår, at jeg smuttede forbi med en æske flødeboller som tak. Det er altså vildt god service, for jeg skulle ikke have pungen op af lommen og det er blevet SÅ godt! Hvis du står og mangler en god frisør i Århus kan jeg varmt anbefale Træholt - og helt specifikt Anne S. 

English:
If I've learned anything from becoming a mother it's the fact that the every day has to work. I understand easy dinners better than ever and the same goes for basic outfits and only wearing mascara. And I understand how important a good haircut that works for your hair is. 

I don't have a lot of time to get things done, so usually I just throw on somethin basic - jeans or a basic skirt with a t-shirt and something like that. It doesn't mean it has to be boring though, it's in the detail. Like this t-shirt to give an example. It's basic but the see through details makes it different and more interesting than just wearing a black shirt. The t-shirt and the jeans are both from Zizzi by the way. 

In these photos I'd just came back from the hairdresser - again. It's only been a few weeks but since I had to visit a new hairdresser this time (because my old one is sick) we had a few starting problems. I know she's a talented hairdresser - otherwise every member of my boyfriend's family wouldn't go to her salon, but she had no chance to get to know my hair really. And my hair knows what it (doesn't) want. So no matter what I did and how long I tried it just didn't work out. When she heard about it she promised she would do her best to make it up to me if I came by her salon. So I did! And now it's perfect. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...